مشروح اخبار


» حتی یک دانش‌آموز لودابی از تحصیل باز نخواهد ماند



صابری بسیاری آمار و ارقام ارائه شده در این زمینه را بی‌پایه و اساس دانست و گفت: امیدواریم که همواره در هر زمینه‌ای واقعیت‌ها بیان شود تا بتوان بر اساس واقعیت‌ها ادامه مسیر داد. 

سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در برخی هفته‌نامه‌های استانی خبری مبنی بر ترک تحصیل دانش‌آموزان لودابی را مطالعه کردیم و بنا به حساسیتی که من در این زمینه و نسبت به آموزش دارم از منطقه لوداب عصر دیروز بازدیدی داشتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به همراه مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بازدیدی از منطقه داشتم و از مسئولان آموزش و پرورش لوداب توضیح خواستم و با بازدیدی که از تعدادی روستا داشتیم مشخص شد در بحث مقاطع ابتدایی و راهنمایی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تنها مشکلی که در این منطقه وجود دارد مربوط به مقطع متوسطه است که با داشتن 400 دانش‌آموز در این مقطع و اجرای طرح تحول تا اندازه‌ای مشکلاتی نه تنها در لوداب بلکه در بسیاری از نقاط کشور به وجود آمده که امری طبیعی به شمار می‌رود.

صابری بسیاری آمار و ارقام ارائه شده در این زمینه را بی‌پایه و اساس دانست و گفت: امیدواریم که همواره در هر زمینه‌ای واقعیت‌ها بیان شود تا بتوان بر اساس واقعیت‌ها ادامه مسیر داد. 

وی گفت: در بازدیدی که از این منطقه داشتیم متوجه شدیم با اجرای نظام جدید آموزشی که در آن قید شده نباید مدرسه مختلط وجود داشته باشد و با توجه به پراکندگی بیش از حد روستاها برخی دانش‌آموزان دختر در روستاها با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

این مسئول گفت: البته این مشکلات در حدی نیست که کسی از آموزش باز بماند و تنها در برخی روستاها که شاید تعداد سه دانش‌آموز داشتند و هر سه نیز طالب حضور در یکی از رشته‌های تحصیلی هستند مشکل ایجاد شده بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از آن جا که نمی‌توان در هر روستا یک واحد دبیرستانی برای یک دانش‌آموز ایجاد کرد مسئولان آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی برای حل مشکل این دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: در همین راستا روز دوشنبه همین هفته جلسه‌ای در دفتر کار من برگزار می‌شود و مشکلات دانش‌آموزان در این منطقه و سایر مناطق استان که ممکن است در اجرای طرح آموزشی جدید مشکلاتی برای آن‌ها پیش آمده را بررسی خواهیم کرد.

صابری مسئولان آموزش و پرورش را مصمم برای رفع این مشکل دانست و گفت: تاکنون در نظام جمهوری اسلامی در این ارتباط کاهلی صورت نگرفته و یکی از دغدغه‌های همه مسئولان ارشد کشوری و استانی بهره‌مندی آسان و رایگان جوانان و نوجوانان از امر آموزش است.



تاریخ انتشار : 26 شهریور 1391, 11:02



» اخبار مرتبط:

  • آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 3000دانش آموز گچسارانی
  • نام نويسي دانش آموزان تا 15 تير
  • نگرانی خانوداه ها/بحران بلوغ در نظام 6.3.3مقطع ابتدایی
  • امتحانات ششم ابتدایی‌ها «منطقه‌ای» است نه «نهایی»
  • مسابقات آزمایشگاهی رایانه دانش آموزان كهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟