مشروح اخبار


» پرداخت نکردن بیمه کارگر از سوی کارفرما جریمه دارد



مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : چنانچه کارفرما از پرداخت حق بیمه کارگر خودداری نماید ، علاوه بر تادیه حقوق کارگر شامل حق بیمه سهم کارفرما ، مشمول جریمه نیز خواهد شد .


عباس نورمحمدی در گفتگو با راک نیوز اظهار داشت :  برخورداری از حمایت های بیمه ای یکی از حقوق کارگران مشمول قانون کار است و رعایت این حقوق ، اصلی ترین وظیفه کارفرما در قبال کارگر به شمار می رود .

















وی ادامه داد:ارسال نکردن لیست حق بیمه کارگر توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی به معنای عدم اشتغال یا نداشتن سابقه بیمه ای نیست .

نورمحمدی افزود : بر اساس ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی و ماده ۱۴۸ قانون کار ، پرداخت حق بیمه کارگر بر عهده کارفرماست که در قالب ارسال لیست به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه تعیین شده صورت می پذیرد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چنانچه کارفرما از این کار خودداری نماید، علاوه بر تادیه حقوق کارگر شامل حق بیمه سهم کارفرما ، مشمول جریمه نیز خواهد شد .

 نورمحمدی گفت : بر اساس ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان می بایست حق بیمه مربوط به هر ماه را تا آخرین روز ماه بعد پرداخت کنند.

به گفته وی  در صورت خودداری کارفرما  از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، کارگر می تواند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی و ارائه مدارک و مستندات مبنی بر اشتغال در کارگاه مورد نظر ادعای سابقه کند .

نورمحمدی ادامه داد: این مدارک در کمیته های احتساب سوابق مورد رسیدگی و ارزیابی قرار می گیرد و در صورت اثبات ادعا ، حق بیمه مطابق ضوابط محاسبه و از کارفرما وصول می شود.

وی افزود:  مدت کارکرد تایید شده به عنوان سابقه حق بیمه کارگر در سامانه ثبت سوابق بیمه ای سازمان ثبت خواهد شد .

نورمحمدی تصریح کرد:  هم کارفرمایان می بایست حقوق قانونی کارکنان خود را رعایت کنند و هم کارگران نسبت به ارسال و پرداخت حق بیمه خود حساسیت و پی گیری لازم را داشته باشند .

 مطابق اصل 29 قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی است و سازمان تامین اجتماعی نیز در راستای اجرای این اصل از قانون اساسی خدمات گسترده ای را شامل 18 مزیت برای شرایط مختلف از قبیل بیماری، سالمندی، بارداری، بیکاری و از کار افتادگی به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد بیش از 720 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد آنها از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.

شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد۹۸هزار و ۳۱۲ نفر است .

تعداد کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان نیز ۹ هزار و ۶۶۳ کارگاه می باشد.

12 هزار و 443 نفر نیز به عنوان بازنشسته ، بازمانده و از کارافتاده زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و با احتساب افراد تبعی و تحت تکفل، بیمه شدگان و مستمری بگیران اصلی ، بیش از 308 هزار نفر در این استان از خدمات بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی برخوردارند.

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 22 آذر 1397, 06:05



» اخبار مرتبط:

  • ماهانه 250 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شود
  • بیمه شدگان تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد5درصد افزایش یافتند
  • کاهش 60 درصدی حوادث ناشی از کار در کهگیلویه و بویراحمد
  • هدف سازمان تامین اجتماعی حمایت از نیروی کار است/4هزار و500کارگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی
  • 2هزار و 600کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی گچساران هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود