مشروح اخبار


» اقدامات ایمنی محیط بانان در مقابله با آتش : شناسایی 50 نقطه بحرانی و اجرای 25 کیلومتر آتش بر در دنا



رئیس پارک ملی دنا گفت : با شناسایی نقاط بحرانی بیش بینی و اجرای بیش از 80 کیلومتر آتش بر توسط محیط بانان بخش اعظمی از دنا در مقابل آتش ایمن خواهد شد .


رئیس پارک ملی دنا گفت : با شناسایی نقاط بحرانی بیش بینی و اجرای بیش از 80 کیلومتر آتش بر توسط محیط بانان بخش اعظمی از دنا در مقابل آتش ایمن خواهد شد .


به گزارش راک نیوز به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد – هرسال از اردیبهشت تا مهرماه ، آتش سوزی طبیعت یکی از دغدغه های محیطبانان کهگیلویه وبویراحمد خاصه پارک ملی و منطقه حفاظت شده دناست که از توپوگرافی عمدتا" کوهستانی  و صعب العبوری برخوردار است . وقوع هر گونه حریق در این منطقه  ، علاوه بر خسارت زا بودن آن ، بدلیل شرایط کوهستانی ، عملیات اطفاء حریق به سختی انجام می گیرد  .


 این دغدغه ها زمانی بیشتر می شود که بهار پر بارشی داشته باشیم . فلذا انجام اقدامات ایمنی یکی از راه هایی است که می تواند بخشی از مناطق را از خطر آتش نجات دهد .


برهمین اساس صادق برازش رئیس پارک ملی دنا از شناسایی بیش از 50 نفطه بحرانی در منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا از محدوده شهرسی سخت تا روستاهای توت نده و کره  خبر داد .


برازش گفت : براساس تجارب سنوات گذشته و لزوم انجام اقدامات ایمنی در مناطق تحت مدیریت در مقابله با آتش سوزی های احتمالی ، بیش از 50 نقطه بحرانی و حادثه خیز توسط کارشناسان و محیطبانان  شناسایی شدند .


رئیس پارک ملی دنا گفت : پس از شناسایی نقاط حادثه خیز ،  انجام عملیات آتش بر در دستور کار محیط بانان قرار گرفت ، در همین راستا 25کیلومتر آتش بر در مناطق  شهر سی سخت  ، روستاهای توت نده و کره  توسط محیط بانان ایجاد شده و پیش بینی  می شود تا محدوده روستاهای میمند به طول 80 کیلومتر این کار  ادامه یابد .


وی ضمن تشکر از دهیاری روستای آباد کره گفت : دهیاران و اعضاء شورای اسلامی روستاها می توانند با ارائه گزارش به موقع خود  به سامانه رایگان مردمی 1540  نقش موثری در حراست و حفاظت از طبیعت ایفا کنند .



تاریخ انتشار : 26 خرداد 1403, 07:05



» اخبار مرتبط:

  • تشکیل تیم های واکنش سریع اطفاء حریق درکهگیلویه وبویراحمد
  • برخورد قاطع یگان حفاظت ضلع شمالی پارک ملی دنا با متخلفین شکار وصید
  • شلیک به پازن دنا از نقطه صفر/دستگیری 3گروه متخلف و ضبط 4 قبضه سلاح
  • عامل حمله به رئیس پارک ملی دنا دستگیر شد.
  • ضبط دومین اسلحه مرگبار حیات وحش در دنا
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟