مشروح اخبار


» پویش نه به پلاستیک در مصلای دهدشت؛ کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین جاکفشی‌های پلاستیکی شد



با هدف آگاه‌سازی شهروندان درباره مضرات کیسه های پلاستیکی و تلاش برای حفظ محیط زیست کیسه‌های پارچه جایگزین نایلون‌های جاکفشی در مصلای دهدشت شد.


با هدف آگاه‌سازی شهروندان درباره مضرات کیسه های پلاستیکی و تلاش برای حفظ محیط زیست کیسه‌های پارچه جایگزین نایلون‌های جاکفشی در مصلای دهدشت شد.


به گزارش راک نیوز روح‌الله عزیزی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت و گفت: امروزه کیسه‌های پلاستیکی، بیشترین کالای مصرفی در دنیا است و به‌رغم کاربردهای فراوان با ماندگاری بیش از ۵۰۰ سال در محیط‌زیست، سالانه عامل مرگ هزاران جانور آبزی و بیش از میلیون‌ها پرنده در جهان می‌شود که ضعف اجرایی در این حوزه با سرعت بسیاری به نابودی محیط‌زیست می‌انجامد.


ر‌ئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه افزود: امروزه از پلاستیک به‌عنوان جدی‌ترین خطر برای محیط‌زیست یاد می‌کنند؛ ماده‌ای که بیش از ۴۵۰ سال ماندگاری در طبیعت دارد و حجم گسترده تولید و چالش‌های حاصل از آن در طبیعت یک فاجعه جهانی است، اما زنگ خطر جدی این موضوع در کشور زمانی برای تک‌تک ما به گوش می‌رسد که بدانیم در ایران سالانه چهار میلیون تن پسماند پلاستیکی تولید می‌شود و نیم میلیون تن آن کیسه‌های پلاستیکی است که ما از آن‌ها برای خریدهای روزانه استفاده می‌کنیم و همه آن‌ها سر از مخازن پسماند درمی‌آورند.


این مسئول بیان کرد: از آنجایی که نمازگزاران در مصلی های برگزاری نماز جمعه جهت نگهداری از کفش‌هایشان وسایر وسایل همراه ،از کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند و با توجه به لایه نازک این کالای مصرفی و تبدیل سریع آن به پسماند پلاستیکی، اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه در یک اقدام فرهنگی_ زیست محیطی و به منظور کاهش تولید پسماند پلاستیکی با همکاری و مشارکت ستاد نماز جمعه دهدشت ، انجمن سفیران بذرافشان بلوط ،شرکت صخره صنعت جهان آباد و شهرداری دهدشت اقدام به تهیه و اهدای ۲۵۰۰ کیسه پارچه‌ای که ماندگاری بیشتری دارند و کمتر به محیط زیست آسیب می‌رسانند به مصلی امام خمینی ره دهدشت نموده است.


وی گفت: امیدوارم که با همکاری مردم و دستگاههای متولی بتوانیم در سایر حوزه ها بخصوص در صنف نانوایی ها ،با حذف کیسه پلاستیکی به حفظ محیط زیست کمک شایانی کنیم



تاریخ انتشار : 26 خرداد 1403, 07:07



» اخبار مرتبط:

  • نقش مخرب پلاستیک از تولید ترکیبات زیان آور برای محیط زیست تا شدت یافتن سیلاب ها
  • توزیع 200عدد کیسه پارچه ای توسط سمن بلادشاپور
  • اقدام شایسته میوه فروش شیرازی درحمایت از محیط زیست +عکس
  • گزارش تصویری از توزیع کیسه های پارچه ای به جای پلاستیکی در شهر دهدشت
  • توزیع ۱۰۰۰کیسه زباله بین گردشگران در ۱۳ فروردین
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟