مشروح اخبار


» خدمتی شایسته از شاعران برجسته لرزبان از کهگیلویه وبویراحمد تا ممسنی تا درفارس



قرنطینه خانگی از اسفندماه سال گذشته درپی گسترش وسیع کرونا ویروس در مناطق مختلف کشور تنها راه اساسی برای شکسته شدن زنجیره انتقال ویروس معرفی گردید.

 فریبرز حمیدی روان شناس بالینی و مدیر یک مرکز مشاوره در خصوص تغییر الگوی زندگی این روزهای بسیاری از مردم که در قرنطینه خودخواسته خانوادگی هستند و چگونگی کنار آمدن با تمام تغییراتی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرده است،میگوید: این یک واقعیت است که کرونا وضعیت زندگی را تغییر داده است و در وهله اول پذیرش این تغییر مهم است. در قدم بعدی باید فرایند زندگی و نگرش ها و مهارت های خود را تغییر دهیم و اگر همچنان بخواهیم با رویکرد سابق کارها را انجام دهیم، با شکست رو به رو می شویم و حتی ممکن است صدمه ببینیم.

به گزارش راک نیوز ؛ درخانه ماندن شاید در چند روزاولیه قابل تحمل باشد و بدلیل نبودن سرگرمی های لازم و کافی ممکن است حوصله فرد سر رفته و برخلاف پروتکل های بهداشتی اصول قرنطینه را زیرپا بگذارد و به خیابان پانهد وهمه تلاش ها برای شکستن زنجیره انتقال ویروس ناتمام بماند.

سرگرمی‌ها به شما فرصت می‌دهند ذهن‌ خود را فعال نگه دارید و خلاق باشید، اطلاعات خود را گسترش دهید،حتی مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید.این مقدمه ای است تا این موضوع را مطرح کنم که برخی از شاعران برجسته لرزبان در اقدامی پسندیده همه شب برای پرکردن اوقات فراغت علاقمندان به شعر لری بستری را فراهم کردند تا از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام دست کم یکساعت به این موضوع بپردازند.

بنابراین گزارش ، مدتی است  "رسول سنایی" شاعر برجسته در استان کهگیلویه وبویراحمد با همراهی "احمد انصاری فهلیانی شاعر لرزبان وبی نظیر ممسنی دراستان فارس وکشور دقایقی را برای علاقمندان به شعر لری در جنوب و جنوب غرب کشور رقم بزنند.

رسول سنایی در این برنامه زنده (لایو) که از صفحه شخصی خود در اینستاگرام به آدرس rasoulsanaei1979 برگزار میگردد هر شب از ساعت 23تا 00بامداد میزبان علاقمندان است.

از نکات جالب این برنامه ارتباط با شاعران نوپا و شاخص در استان های فارس ، خوزستان ، چهارمحال بختیاری و لرستان می باشد که مورد توجه ویژه جوانان قرار گرفته است.

دربخشی از این برنامه علاوه برشاعران به موسیقی لری این استان ها نیز توجه ویژه ای می شود و بیاری از استعدادهای ناشناخته لر زبان با اجرای موسیقی یکی از بهترین اوقاعت فراغت را برای اهالی اهل شعر و موسیقی در منزل فراهم می آورند.


خدمتی شایسته از شاعران برجسته لرزبان از کهگیلویه وبویراحمد تا ممسنی تا درفارس

 

احمد انصاری فهلیانی که بقول برخی از کاربران شبکه اجتماعی در خوانش وسرودن شعر لری ویژگی های منحصر بفردی داردو حافظه ای چند ترا بایت او نیز در صفحه اجتماعی خود به آدرس : ahmad_ansarifahliani گاهی با مخاطبان خود در صفحه رسول سنایی در کهگیلویه وبویراحمد ارتباط برقرا می کند و گاهی با محسن جلیل آزاد خواننده مطرح چهارمحال و بختیاری برای لرزبانان در آن استان از زیبایی های شعر لری پرده بر میدارد.

احمد انصاری در این زمینه به راک نیوز می گوید: شرایط مردم در این روزها که بخاطر درامان موندن از ویروس کرونا بسیار سخت شده است و به قرنطینه خانگی روی آوردند از هر لحاظ سخت شده است.

شاعر برجسته لرزبان با بیان اینکه آرزوی همه ما این است مردم وطنم هر چه زودتر از شر این بلا نجات پیدا کنند ،پرکردن اوقات فراغت کاربران شبکه های اجتماعی علاقمند به شعر وموسیقی لری را افتخاری دانست که خود را در این زمینه خادمی کوچک برشمرد که در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

احمد انصاری می گوید خیلی اهل شبکه های اجتماعی نیستم اما همینکه بتوان در این شرایط سخت برای لحظه ای کام مردم را شیرین کرد افتخار بزرگی است که نصیب این حقیر شده و خدا را شاکرم که بتوانم درحد خودم گامی مثبت برداشته باشم و فالورهای این عزیزان در اینستاگرام را در هریک از استان های لر زبان کشور چه کهگیلویه وبویراحمد وچه چهارمحال وبختیاری یا فارس و خوزستان و لرستان برسر ذوق آورم.

به گزارش راک نیوز ؛وقتی گزارشات و نمودارهای شیوع ویروس کرونا از احتمال انتقال ویروس از یک فرد مبتلا در طول یک ماه به 406 نفر حکایت دارد شاید همین نکته کافی باشد تا به تاثیرگذاری اقدام رسول سنایی واحمد انصاری و دیگر هنرمندان در این عرصه پی برد.

گفتنی است پیش تر برخی از هنرمندان کهگیلویه وبویراحمدی از جمله استاد حسن غفاری و رضا رفیعی و....با همراهی تعدادی از اهالی رسانه در راه اندازی پویش درخانه ماندن از روزهای اولیه گام های موثری برداشتند ، که بازتاب های مطلوبی در جامعه همراه داشته است ،اما بی شک اقدام رسول سنایی در ساعاتی از شب که بعلت نبود برنامه های مطلوب تلویزیونی به منعی واقعی به درخانه ماندن جوانان کمک می کند را باید تکمیل کننده پویش درخانه ماندن دانست که علاوه بر تلاش در جهت شکستن زنجیره انتقال کووید 19 می تواند به ترغیب و تشویق علاقمندان به شعر لری در این ایام کمک کند.

فراموش نکنیم در هیاهوی کرونایی تفکر رسول سنایی است که نام وشعر و خاطر زنده یاد حمزه ولوی شاعر فقید کهگیلویه وبویراحمدی را که دفتر زندگیش در فروردین ماه بسته شده بود هر شب در اذهان کاربران این شبکه اجتماعی پاس می دارد.

 



تاریخ انتشار : 19 فروردین 1399, 18:32



» اخبار مرتبط:

  • پیوستن بازیگر معروف سینما و تلویزیون ایران به پویش درخانه ماندن + عکس
  • شاید ندانسته "ناقل "باشیم سعی کنیم دانسته "قاتل" نباشیم /تا درد هست، دغدغه هم هست!
  • افزایش ناگهانی مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد /تنها راه نجات درخانه ماندن است
  • آگاهی ازآخرین وضعیت 6 مبتلا به کرونا ویروس در استان
  • اقدام شایسته یک خانواده داغدار کهگیلویه و بویراحمدی در مواجه با کرونا
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟