مشروح اخبار


» نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی؛ با مردم و برای مردم/سید چمران موسوی



ضمن اینکه حضور در بین مردم و شنیدن درد دل‌ها و مشکلاتشان موجب می‌شود که شناخت درستی از شرایط و مسائل جامعه ایجاد شود و همچنین برای اینکه مجلس نقطه امید مردم باشد باید همواره در بین آنها بود. که این ماموریت خطیر و وظیفه مهم در همه دوره های تصدی نمایندگی مجلس از طرف حجت السلام موحد به شایستگی و بایستگی هر چه تمامتر عملی شد.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

موحد؛ با مردم و برای مردم

سید چمران موسوی
قانون‌گذاری و نظارت دو بال مجلس هستند. دو بالی که اگر به‌درستی و با در نظر گرفتن مصالح مردم و نظام و هماهنگ با یکدیگر به حرکت درآیند مجلس را به قله‌ها می‌رساند و به تعبیری به راس امور بازمی‌گرداند.
مردم به جریانی برای مجلس یازدهم اعتماد کرده‌اند که گفتمان آن اتکا به درون است. جریانی که راه‌حل مشکلات را در عزم راسخ و مدیریت جهادی و ایمان و پاکدستی می‌داند.
به عبارتی نمایندگان مجلس یازدهم می‌توانند زمینه تحولی بزرگ باشند. آنها با عملکرد درست خود می‌توانند تعریف نمایندگی مردم را ارتقا بخشند و شاخص آن را در جامعه بهبود دهند آن هم این‌گونه که تا پیش از این تصور و توقع جامعه از یک نماینده مجلس هرچه بوده اما با عملکرد نمایندگان انقلابی و حضور آنها در میان مردم و نتیجه دادن این حضور می‌توانند شاخص و تصور و انتظار از یک نماینده مجلس را ارتقا دهند.
تصور کنید مدیر یک مجموعه در دفترش مستقر است و هیچ‌گاه در میان کارمندان و کارگران و یا در محیط آن مجموعه حضور نمی‌یابد. مدیر پس از او اما به میان کارگران می‌آید و در محیط مجموعه حاضر می‌شود؛ مشکلات را می‌شنود و در حل آنها می‌کوشد. این‌گونه این فرد به‌جز تغییر و تحول مثبت در مدت مدیریت خود، در عرصه بلندمدت باعث می‌شود معیار و شاخص و تصویر و تصور کارمندان و کارگران از یک مدیر تا حدود زیادی بهبود یابد و آنها از مدیران بعدی نیز چنین عملکرد و روشی را متوقع باشند.
این‌گونه، دیگر جامعه از یک نماینده مجلس چنین تصوری ندارد که او هم یک فرد دور از دسترس است و برای انتقال مشکلات و سختی‌ها به او باید از چند خوان گذشت. البته به غیر از این، حضور نمایندگان انقلابی مجلس در میان مردم و شنیدن حرف‌ها و مشکلات آنها و تلاشی مومنانه و مخلصانه برای رفع آن مشکلات از دیگر فواید این روش و منش است. دیگر اینکه مسئولین مرتبط با آن منطقه، با آن مشکلات، چشمان ناظر مجلس را همواره به سوی خود باز می‌بیند.
در روزهای ابتدایی بهمن ماه سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ با حضور در شهرستان ها و بخش های حوزه انتخابیه خود ضمن حضور در میان مردم پای حرف‌های آنها نشستند. در این دیدارها برخی مسئولان محلی و انتظامی ‌نیز حضور داشتند تا این‌گونه و فی‌المجلس زمینه حل برخی دغدغه‌ها و مشکلات مردم فراهم شود.
یکی از برنامه‌های ماندگار حجت السلام موحد تعامل و گفت‌وگوی رودررو با مردم و حضور در شورای اداری هر شهرستان است. برنامه‌های حاج آقا موحد در هفته مختص به حوزه انتخابیه، در 2محور خواهد بود. یکی ملاقات با مردم و دیگری ملاقات با مسئولین مرتبط با همان منطقه(ازدحام جمعیت و انبوه درخواست های مردم شریف و بزرگوار کهگیلویه بزرگ نشان می دهد که مردم در دوره های گذشته از نعمت ارتباط روردرو و نزدیک با نماینده خود جهت مطالبه نیازها و درخواست های عام المنفعه و شخصی خود بی بهره بودند و امروز با حضور حاج اقا موحد از این فرصت عظیم برخوردار شدند).
باید اشاره داشت که این دیدارها فواید و ثمرات فراوانی دارد. نخست اینکه به‌عنوان نمایندگان به مردم خود در این دیدارها گزارش مختصر از اقدامات خود در مجلس جهت پیگیری حل مشکلات و مطالبات می‌دهند و در ادامه پیشنهادهایی را از طرف مردم جهت برون رفت منطقه از محرومیت در یافت می کنند که این خود می تواند گامی مهم برای توسعه منطقه با کمک خود مردم باشد.
 اصولا حضور در جمع مردم و با مردم بودن سیره پیامبران و معصومین بوده و فرد مسئول نمی‌تواند پشت درهای بسته بنشیند و برای برنامه ریزی فقط به آمار و اطلاعاتی که به دستش می‌رسد اکتفا کند. آمار و اطلاعاتی که گاها مشاهده می‌شود که چندان دقیق نیست. ولی این حضور مردمی می تواند گره گشای بسیار از مشکلات مردم شود.
ضمن اینکه حضور در بین مردم و شنیدن درد دل‌ها و مشکلاتشان موجب می‌شود که شناخت درستی از شرایط و مسائل جامعه ایجاد شود و همچنین برای اینکه مجلس نقطه امید مردم باشد باید همواره در بین آنها بود. که این ماموریت خطیر و وظیفه مهم در همه دوره های تصدی نمایندگی مجلس از طرف حجت السلام موحد به شایستگی و بایستگی هر چه تمامتر عملی شد.



تاریخ انتشار : 11 بهمن 1399, 08:19



» اخبار مرتبط:

  • موحد و ریل گذاری توسعه کهگیلویه بزرگ
  • موحد می‌آید تا عزت از دست رفته کهگیلویه بزرگ را احیا کند و به جایگاه اصلی برساند
  • صحبت های جوان انقلابی پاتاوه در جلسه هم اندیشی جوانان با مسئولین: نماینده مردم باشید نه جریانات سیاسی
  • نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس:مجلس و دولت در مبارزه با فساد با دستگاه قضا همکاری کنند/ ضرورت رفع مشکلات بودجه‌ای قوه قضائیه
  • منتخبان کهگیلویه و بویراحمد به کدام کمیسیون می‌روند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟