مشروح اخبار


» واکسیناسیون کرونا در گچساران شتاب می گیرد



شش ماه از آغاز واکسیناسیون کرونا در گچساران می گذرد. در این مدت  ۲۹ هزار و ۶۲۸ دز واکسن برای گروه های هدف تزریق شده است. در هفته های اخیر کمبود واکسن، روند واکسیناسیون در کشور را کند کرد اما ورود محموله های جدید واکسن و تولید آن در کشور دوباره به روند واکسیناسیون شتاب داد.


دکتر آرین غلامیان رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مقدار واکسن به کادر بهداشت درمان، بیماران خاص، معلولان، جانبازان بالای ۵۰درصد، پاکبانان و سالمندان بالای ۸۰سال و رده سنی ۵۰ سال به بالا تزریق شد.
وی بیان کرد: از این میزان ۲۴ هزار و۶ نفر در دز اول و پنج هزار و ۶۲۲ نفر دز دوم واکسن کووید ۱۹ را در شهرستان دریافت کردند.
۸۳ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان سکونت دارند که بنا به گفته ی رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تاکنون ۳۰ درصد آنها در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان تا اوایل مهر ماه امسال واکسینه می شود.
غلامیان در ادامه با بیان اینکه کار واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در شهر دوگنبدان در حال انجام است، ابراز کرد: روزانه۷۰۰ تا یکهزار دز واکسن کووید ۱۹ در این شهرستان تزریق می شود.
وی همچنین گفت: واکسیناسیون ویروس کرونا  افراد بالای ۴۰ سال در  برخی از روستاهای این شهرستان در حال انجام است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: با توجه به اینکه فاز بعدی واکسیناسیون بسیار گسترده تر است انتظار داریم که دستگاه های اجرایی در این امر به ما کمک کنند تا بتوانیم حجم وسیعی از جامعه هدف را واکسینه کنیم. 



تاریخ انتشار : 25 مرداد 1400, 15:06



» اخبار مرتبط:

  • در جلسه ستاد کرونا تشریح شد؛ صفر تا صد واکسیناسیون کرونا در گچساران
  • پیرمرد ۱۱۵ ساله گچسارانی در مقابل کرونا واکسینه شد+عکس
  • آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ روز های سخت استان در تیر و مردادماه
  • آغاز واکسیناسیون کرونا در کهگیلویه و بویراحمد+عکس
  • بیش از یک‌هزار بیمار کووید 19 گچساران در قرنطینه خانگی هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟