مشروح اخبار


» گام مهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با رونمایی از اسناد پایه توسعه استان



برای اولین بار در استان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی، اسناد پایه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شامل( سند چشم انداز استان، نظریه پایه توسعه و سند توسعه ) رونمایی شد.

برای اولین بار در استان با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی، اسناد پایه توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شامل( سند چشم انداز استان، نظریه پایه توسعه و سند توسعه ) رونمایی شد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جلسه رونمایی از اسناد پایه توسعه استان اظهار داشتند: تحقق اهداف توسعه پایدار نیازمند داشتن برنامه ای مدون برای استفاده بهینه از منابع موجود اعم از منابع انسانی، فیزیکی، اطلاعاتی و مالی است و دستیابی به برنامه مدون در قالب اسناد توسعه نیز مستلزم حرکتی منسجم و هم افزا برای جلوگیری از تصمیم گیری های هم ارز، متداخل و گاها" متعارض می باشد. از طرفی با نگاهي اجمالي به سير تحول و توسعه در كشورهاي مختلف که از رشد و توسعه ی چشمگيري برخوردار بوده اند، جايگاه و نقش اسناد و برنامه هاي راهبردی در پيشرفت آن ها كاملا روشن و گویا مي باشد.
شاهینی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد برای پرداختن به این امر، اسناد توسعه استان به عنوان بسترساز و نقشه راه جامع توسعه در راستای هماهنگی و انطباق با اسناد بالادستی نظیر برنامه آمایش سرزمین ملی، منطقه ای و استانی و برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، جهت توسعه استان شناسایی و احصاء و نسبت به تدوین سه سند پایه و راهبردی استان شامل سند چشم انداز،نظریه پایه توسعه وسند توسعه استان اقدام گردیده است.
لازم به یادآوری است؛ اسناد پایه توسعه استان پس از کار کارشناسی با همکاری نخبگان و خبرگان دستگاههای اجرايی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه شده است.



تاریخ انتشار : 1 آذر 1402, 10:24



» اخبار مرتبط:

  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی کهگیلویه و بویراحمد: دستیابی به توسعه استان، توجه جدی به نقش پایدار استان بعنوان یک قطب در توسعه کشور را می طلبد
  • بررسی و تصویب اعتبارات محرومیت زدایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تدوین سند پنج ساله توسعه کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد
  • رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد:باید یکپارچگی بین تمام بخش ها وجود داشته باشد تا توسعه شکل بگیرد/ بودجه استانی از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است
  • مسوولان پیگیر اخذ مجوز ماده ۲۳ پروژه‌های بخش آب/سد آبریز اولیت مسولان استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟