مشروح اخبار


» توجه ویژه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به انجام فعالیت های آبخیزداری



عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر روز گذشته خود به یاسوج، ضمن بازدید از فعالیت های آبخیزداری منطقه کُهوا در مجاورت شهر یاسوج اعلام کرد: در این حوضه آبخیز که حدود ۲۶ هزار هکتار است، ۱۲ سازه آبخیزداری احداث شده است و با توجه به اینکه حوضه آبخیز شهری است نقش بسیار مهمی در مهار سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق پایین دست از جمله شهر یاسوج دارد و همچنین مکان تفرجگاهی برای مردم به وجود آورده است.


به گزارش راک نیوز،عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر روز گذشته خود به یاسوج، ضمن بازدید از فعالیت های آبخیزداری منطقه کُهوا در مجاورت شهر یاسوج اعلام کرد: در این حوضه آبخیز که حدود ۲۶ هزار هکتار است، ۱۲ سازه آبخیزداری احداث شده است و با توجه به اینکه حوضه آبخیز شهری است نقش بسیار مهمی در مهار سیلاب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق پایین دست از جمله شهر یاسوج دارد و همچنین مکان تفرجگاهی برای مردم به وجود آورده است.

نوبخت افزود: در کشور از ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه ای که در قلمرو فرسایش آبی هست، حدود ۹۰ میلیون هکتار عرصه باقی مانده که باید فعالیت آبخیزداری انجام دهیم. در قالب برنامه هفتم توسعه، ۲۰ میلیون هکتار عرصه در نظر گرفته شده است و ۲۰ میلیون هکتار هم تا الان مطالعه داشته ایم که کار نشده و امیدوار هستیم که بتوانیم تمام اهدافی را که برای امنیت زیستی در اجرای پروژه های مختلف منابع طبیعی در کشور دنبال می کنیم، به کمک مردم،برای مردم و با مشارکت مردم در جهت حفظ طبیعت و امنیت زیستی محقق کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین ابراز داشت این سازمان در یک برنامه ده ساله که تمام برش های استانی اش را هم آماده کرده است، میتواند همه فعالیت های اجرایی را برای کل عرصه های آبخیزداری که باید در آن پروژه اجرا شود انجام دهد.

نوبخت افزود اکنون از ۴۰ هزار رشته قنواتی که در کشور وجود دارد، بیش از ۱۰ هزار رشته از این قنوات را با همکاری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت های آبخیزداری انجام داده ایم و همین مسئله باعث شد سطح ایستابی آب چاه ها و حتی قنوات افزایش پیدا کرده و موجب مهاجرت معکوس به سمت روستاها شود.

وی تاکید کرد با انجام درست و به موقع فعالیت های آبخیزداری میتوانیم بخش اعظمی از مشکلات آبی کشور را حل کنیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پایان اذعان داشت خوشبختانه سیاست های جهاد کشاورزی و به خصوص آقای نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی بر این است که اکثر اعتبارات سال ۱۴۰۳ را برای پروژه های آبخیزداری اختصاص دهند.



تاریخ انتشار : 5 خرداد 1403, 06:41



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری استان در بارش‌های اخیر
  • فاز نخست طرح آبخیزداری آبدهگاه به پایان رسید
  • یکهزار و 500 هکتار جنگل دست کاشت در گچساران وجود دارد
  • روز دوم هفته منابع طبیعی در گچساران چگونه گذشت؟
  • دیدار معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با نماینده محترم ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟