مشروح اخبار


» وظایف ما در قبال شهدای فتح خرمشهر و خدمت چیست؟



رزمنده هشت سال دفاع مقدس به تشریح برخی از وظایف ما در قبال شهدای فتح خرمشهر و خدمت پرداخت.


به گزارش راک نیوز،سید محمدیار خاضع در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته دهدشت، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس به عنوان تلخ ترین و شیرین ترین ویترین تمام نما جلوه‌گر و نمایان است‌.


وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم حلاوت و دستاوردهای ۳۴ روز تلاش شبانه روزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس را بچشیم، گفت: مگر اینکه دوران حرمت اسارت خرمشهر که تبدیل به خونین شهر شد را بفهمیم، همان‌طور که نمی‌توانیم حلاوت تلاش های شبانه روزی شهید جمهور آیت الله رئیسی را در 3 سال خدمت درک کنیم.


خاضع خاطرنشان کرد: در دورانی که خرمشهر تبدیل به خونین شهر شد و با بی لیاقتی رئیس جمهور لیبرالی بنی صدر که میدان و دیپلماسی از هم جدا شدند خرمشهر لباس عزا به تن کرد.


وی در ادامه افزود: بعد از 34 روز مقاومت عاشورایی مردم در خرمشهر، بنی صدر به عنوان فرماندهی کل قوا دیپلماسی را در میدان جدا کرد و بعد از عزل بنی صدر شهید خدمت محمد علی رجایی از جنس آیت الله رئیسی را خداوند در معرض رای ملت قرار داد.



رزمنده هشت سال دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید رجایی را به شهادت رساندند و خداوند خورشید ولایت را در معرض رای ملت قرار داد و امام خامنه‌ای به عنوان رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی انتخاب شد.


وی با بیان اینکه با انتخاب خورشید ولایت به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران و عزل بنی صدر خائن دیپلماسی به میدان زیر چتر ولایت فقیه دست به دست هم دیگر دادند، افزود: اولین عملیات رزمندگان ما با اتحاد میدان و دیپلماسی فرماندهی کل قوا امام خمینی ره بود که بعد از آن عملیات ثامن الائمه و فتح المبین و عملیات الا بیت‌المقدس تا فتح بیت‌المقدس که امام مسلمین وعده فاز اول آن را به نیروهای مقاومت داد و آزادی فلسطین از بحر تا نهر به حول قوه الهی که در ۳ خرداد کلید زده شد تحقق خواهد یافت.


خاضع اذعان کرد: با اتحاد میدان و دیپلماسی رزمندگان ما با توکل، توسل، وحدت، تبعیت از ولایت فقیه و یکپارچگی توانستند خرمشهری که ۵۷۵ روز لباس اسارت به تن کرد را تبدیل به خرمشهر کنند.


وی با اشاره به اینکه قبل از سقوط خونین شهر ۳۶ هزار سکنه داشت، افزود: اما موقعی که با وحدت میدان و دیپلماسی زیر چتر ولایت فقیه خرمشهر را فرزندان امام و قهرمانان آن روز و مظلومان امروز فتح کردند، ۳۶ هزار نظامی را از حزب بعث عراق از درجه نظامی ساقط کردند ، ۱۹ هزار ۳۰۰ اسیر و ۱۶ هزار ۷۰۰ مجروح و کشته از عراقی ها دادند.



خاضع بیان کرد: این درسی شد برای همه جنایت کاران عالم که اگر شهر غیر نظامی مانند خرمشهر ۳۶ هزار سکنه ای را اشغال کردند زیر چتر ولایت فقیه ۳۶ هزار نظامی دشمن را از رده خارج می‌کنیم.



وی با بیان اینکه امروز نماد آن را در غزه می‌بینیم، گفت: ناتو در مقابل چندتا گردان قریب به چند ماه است که در گل فرو رفته است، این کلید را شهدا و رزمندگان ما در حماسه فتح خرمشهر در عملیات الا بیت‌المقدس کلید زدند و تا فتح آن این عملیات ادامه خواهد داشت.


خاضع افزود: فاز اول عملیات طوفان الاقصی برگرفته از فتح خرمشهر بود که به دست توانای رزمندگان اسلام کلید خورد.



وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما با فتح خرمشهر درسی به دشمن دادند که امروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهوری محبوب، مکتبی، ولایی، بصیر، دشمن شناس مثل شهید خدمت آیت الله رئیسی ۶۵ کشور می آیند و به تابوت ایشان احترام می‌گذارند.


یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به وظیفه ما در قبال شهیدان فتح خرمشهر و شهید خدمت و همراهانش اشاره کرد و از جهاد تبیین به عنوان یک کار کلیدی و اساسی نام برد و گفت: کاری که نتوانستیم در دوران حیات شهید مظلوم خدمت آیت الله رئیسی خدمات ایشان را به آنطور که شایسته بود به مردم ارائه دهیم.



خاضع تصریح کرد: زیر چتر رهبر معظم انقلاب با توکل، توسل، وحدت و یکپارچگی ما می‌توانیم خونین شهرهای دیگری را فتح کنیم‌.


وی با اشاره به اینکه می بایست خدمات سه سال شهید جمهور را تبلیغ و تبیین کنیم، گفت: موظف هستیم مردم را هدایت کنیم برای حضور حداکثری در انتخابات تیر ماه و انتخاب شخصی از جنس شهید آیت الله رئیسی باشد.



تاریخ انتشار : 5 خرداد 1403, 08:59



» اخبار مرتبط:

  • عزت و افتخار بدست آمده در فتح خرمشهر نتیجه اراده انسان های مسلمان
  • 900 کیلومتر موتورسواری از سوق کهگیلویه تا مسجد جامع خرمشهر
  • همزمان با سالروز عملیات افتخار افرین فتح خرمشهر: سرکشی مسئولین کهگیلویه از خانواده ی شهدا رزمنده در عملیات بیت المقدس
  • رزمایش ۱۱۰ دسته رزمی سوم خرداد در گچساران برگزار می شود
  • مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جهاد آگاهانۀ ملت ایران است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟