مشروح اخبار


» بیانیه ائتلاف اصلاح‎طلبان در سالگرد 24 خرداد؛ استان در سه سال گذشته از سوء مدیریت کم آسیب ندیده



این راه پر پیچ و خم جز در پی اعمال برخی سیاست های شجاعانه در عرصه ی مدیریتی طی شدنی نیست. واقعیت آن است که دولت محترم نتوانسته است همچون سیاست خارجی در حل دشورای های سیاسی داخلی شجاعت لازم را به خرج دهد و این عدم شجاعت باعث شده که مخالفان قسم خورده ی رای مردم در خرداد 92 ، به امید بازگشت به قدرت در خرداد 96، بذر یاس و دلسردی در جامعه بپراکنند.

از این رو تنها را چیره شدن بر سنگ اندازی های مخالفان و یاس پراکنی هایشان، به کارگیری


ستاد ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر با گرامیداشت 24 خرداد سالروز شکل گیری اعتدال و امید در صحنه سیاسی کشور، تاکید کرد: استان بوشهر در سه سال گذشته از سوء مدیریت کم آسیب ندیده که انتظار توجه به این وضعیت را در نمایندگان استان و دولت ضروری می سازد.

به گزارش راک نیوز در این بیانیه آمده است:

بیست و چهارم خرداد ماه بی تردید یکی از روزهای مهم و سرنوشت ساز در تاریخ پرماجرای کشور بزرگ و با عظمت ما است. در این روز مردم بزرگ ایران با اخذ تصمیمی مهم و مبتنی بر خردورزی، سکان اجرایی کشور را از دست گروهی که عقلانیت و آینده نگری در تصمیم گیرهایشان جایی نداشت، گرفته و زمام امور را به دست انسان هایی خردورز و معتقد به مشی میانه روی و اعتدال سپردند.

این تصمیم مهم در زمانه ای گرفته شد که کشور عزیزمان ایران، به دلیل در پیش گرفتن سیاست های نادرست و به دور از صلاح اندیشی، در چنبره گرفتاری ها و در بند مشکلات کمرشکن، یکی از سخت ترین دوران تاریخ خویش را  سپری می کرد و سرمایه های عظیم مادی و معنوی این سرزمین روز به روز به تاراج  محاسبات نادرست و معادلات ناصحیح می رفت.  

وضعیت ناگواری که اعمال تحریم های ظالمانه بین المللی برای کشور پیش آورد، آن چنان برای کشور خسارت بار بود که سایه شوم آثار زیانبار آن تا سال های سال از سر این مردم مظلوم محو نخواهد شد؛ تحریم هایی که با در پیش گرفتن سیاست هایی مبتنی بر عقلانیت و مصلحت اندیشی، قابل پیش گیری بودند؛ تحریم هایی که اگر اعمال آن برای قاطبه مردم شریف ایران زیان محض بود، برای برخی از کاسبان تحریم منبع و دستاویز ثروت های بادآورده و افسانه ای شد.

در چنین زمانه ای، تصمیم درست و سرنوشت ساز مردم بزرگ ایران در پاسخ به دعوت برخی بزرگان دلسوز این کشور از جمله رهبر معنوی اصلاحات و نیز در نتیجه از خودگذشتگی انسان فهیمی چون دکتر عارف به نتیجه ای ختم شد که پیامدش استقرار دولتی خیرخواه و مصلحت جو و معتدل به ریاست جناب آقای دکتر روحانی بود. دولتی که از همان آغاز استقرار با آگاهی از اوضاع نابسامان کشور به جنگ مشکلات رفت و با درک درست از شرایط، نخستین گام خویش را در رفع تحریم های ظالمانه و ترمیم روابط خارجی از طریق حل مساله انرژی هسته ای دانست، تا ضمن حفظ حقوق اساسی ملت ایران، راه مبادلات تجاری و اقتصادی کشور را نیز دوباره بگشاید.

اینک سه سال از آن تصمیم سرنوشت ساز مردم فهیم ما می گذرد. در این سه سال، دولت برآمده از رای مردم توانسته است در اصلی ترین گام خود یعنی رفع عزتمندانه تحریم ها به توفیق بزرگی دست یابد و اگر چه کلاف سر درگم تحریم های ظالمانه پیچیده تر از آن است که به این زودی و به طور کامل از دست و پای کشور گشوده شود، اما آثار گشایش ها و بازگشت کشور به جایگاه اصلی خویش در صحنه بین المللی را می توان به خوبی مشاهده کرد.

با این حال اهتمام ناگزیر دولت به مساله سیاست خارجی باعث شد که در سه سال گذشته نتواند آنچنان که باید، به حل دیگر مسائل و تحقق برخی از وعده های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بپردازد و اکنون در یک سال باقی مانده از عمر دولت تدبیر و امید، دولت محترم کارهای بسیار مهمی در پیش رو دارد، که تسریع در روند حل مساله اقتصادی و رفع رکود و ایجاد اشتغال برای قشر عظیم جوان کشور از آن جمله می باشد.

این راه پر پیچ و خم جز در پی اعمال برخی سیاست های شجاعانه در عرصه ی مدیریتی طی شدنی نیست. واقعیت آن است که دولت محترم نتوانسته است همچون سیاست خارجی در حل دشورای های سیاسی داخلی شجاعت لازم را به خرج دهد و این عدم شجاعت باعث شده که مخالفان قسم خورده ی رای مردم در خرداد 92 ، به امید بازگشت به قدرت در خرداد 96، بذر یاس و دلسردی در جامعه بپراکنند.

از این رو تنها را چیره شدن بر سنگ اندازی های مخالفان و یاس پراکنی هایشان، به کارگیری شجاعتی است که امید و اعتماد به دولت را در دل ملت زنده نگه دارد و راه رسیدن به چنین موفقیتی ، خانه تکانی های لازم در بدنه مدیریتی کشور از جمله مدیریت های میانی و بخصوص پاره ای از مدیریت های ارشد استانی است.

استان عزیز ما بوشهر نیز در سه سال گذشته از چنین سوء مدیریتی کم لطمه نخورده است. رفتارهای ناسنجیده و ناپخته مدیریتی که حاصل کم تجربگی سیاسی و مدیریتی در بالاترین سطح مدیریت این استان بوده است، ضربات نگران کننده ای به امید و اعتماد مردم زده است.

از دولت محترم تدبیر و امید و از نمایندگان محترم مردم استان در مجلس که اکثریتشان برآمده از رای اصلاح طلبانه مردم این استان اند، انتظار می رود که این وضعیت را در فرصت باقی مانده نادیده نگیرند و با خانه تکانی جدی و اساسی در مدیریت استان، زمینه ی احیای امید و نشاط را برای انتخابات یک سال آینده فراهم آورند.

ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی در ماه مبارک رمضان و عرض تبریک سال روز انتخاب تاریخی مردم ایران در 24 خرداد 94 ، آرزومند روزهای بهتر برای ملت ایران و تداوم مشی اصلاح طلبانه است؛ مشی اصلاح طلبانه ای که می توان آن را سرچشمه عقلانیت و تدبیر و اعتدال برشمرد.

 ائتلاف اصلاح طلبان استان بوشهر

 



تاریخ انتشار : 24 خرداد 1395, 15:04



» اخبار مرتبط:

  • جزئیات نشست بزرگ اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج
  • دولت بنفش ؛انتصابات خاکستری/نقدی بر نحوه چینش مدیران دولتی
  • به همت نمایندگان استان؛ پیرترین استاندار کشور در راه بوشهر!
  • نامه جامعه روزنامه‌نگاران جوان ایران به عارف درباره ائتلاف با روحانی
  • خطای اصلی اصلاح طلبان حذف مدیران مخالف بود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟