مشروح اخبار


» معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: 150 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان



معاون توان‌بخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ضایعه نخاعی را یکی از معلولیت های شدید و خیلی شدید در حوزه توانبخشی معرفی نمود و اظهار داشت: در حال حاضر 150 معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بهره مند می شوند.


معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: 150 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان

معاون توان‌بخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ضایعه نخاعی را یکی از معلولیت های شدید و خیلی شدید در حوزه توانبخشی معرفی نمود و اظهار داشت: در حال حاضر 150 معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بهره مند می شوند.

آیت افشارمهر در جمع خبرنگاران با اشاره به مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و دستورالعملهای مربوط به حمایت از معلولین ضایعه نخاعی صادر شده توسط سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر 150 معلول ضایعه نخاعی از کمک هزینه نگهداری در منزل استفاده می کنند و این در حالی است که این کمک هزینه فقط به معلولینی تعلق می گیرد که از سایر ارگانها خدمات مستمر دریافت نکنند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمدوسایل توانبخشی چون تشک مواج، ویلچر معمولی و تشکچه ویلچر را از الزامات معلولین ضایعه نخاعی معرفی کرد.

افشارمهر با اشاره به حمایت‌هایی که بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از معلولان دارد، اظهار کرد: در این معاونت دارای سه دفتر هستیم.

وی با نام بردن از این سه دفتر و وظایفی که بر عهده دارند، افزود: تاکنون بیش از 11 هزار معلول در استان توسط دفتر توانمندسازی ما شناسایی شده است.

افشارمهر به تعداد معلولان مستمری‌بگیر در بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: تعداد 5 هزار و 879 معلول مستمری‌بگیر در سطح استان داریم.

این مسؤول گفت: این معلولان در هر ماه مستمری دریافت می‌کنند و بهزیستی نسبت به رفع مشکلات آن‌ها در زمینه‌های دیگر نیز اقدام می‌کند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان در ادامه افزود: در استان تعداد 342 خانوار دو معلولی، 67 خانوار سه معلولی و 16 خانوار 4 معلولی نیز داریم.

وی به تعداد 150 معلول ضایعه نخاعی در استان و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت: از این تعداد 28 نفر بر اثر سقوط از ارتفاع، 71 نفر بر اثر تصادف، 44 نفر بر اثر بیماری، 4 نفر بر اثر مادرزادی و تعداد 4 ضایعه نخاعی به دلایل دیگر داریم.



تاریخ انتشار : 12 مرداد 1395, 00:27



» اخبار مرتبط:

  • شناسایی18هزار معلول در کهگیلویه وبویراحمد
  • حمایت بهزیستی کهگیلویه از89 نفردانشجوی معلول
  • 532 واحد مسکونی مهر به معلولان گچساران واگذار خواهد شد
  • رئیس سازمان بهزیستی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند +برنامه‌ها
  • رئیس جدید اداره بهزیستی کهگیلویه منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟