مشروح اخبار


» احیای واحدهای نیمه فعال کهگیلویه و بویراحمد دغدغه‌ رییس جمهور شهید بود



یادگارهای دولت سیزدهم در حوزه صنعت معدن تجارت کم نیستند، احیای کارخانه قند که سالهای سال راکد مانده و تبدیل به آرزوی محالی برای مردم یاسوج و کارگران این کارخانه شده بود از اقدامات مهم رئیس جمهور شهیدی است که به عنوان پایه گذار نهضت احیای واحدهای اقتصادی از او نام برده می شود.


یادگارهای دولت سیزدهم در حوزه صنعت معدن تجارت کم نیستند، احیای کارخانه قند که سالهای سال راکد مانده و تبدیل به آرزوی محالی برای مردم یاسوج و کارگران این کارخانه شده بود از اقدامات مهم رئیس جمهور شهیدی است که به عنوان پایه گذار نهضت احیای واحدهای اقتصادی از او نام برده می شود.

مدیرکل صنعت معدن تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای واحدهای راکد، نیمه فعال و تعطیل در کشور از اولویت ها و دغدغه های دولت سیزدهم و رییس جمهور شهید بود.

به گزارش راک نیوز،سید امیر تیمور موسویان در اولین رویداد جام رسانه امید اظهارکرد: از تولید ناخالص داخلی کشور 40 درصد متعلق به اداره صمت است و ما مشخصا در حوزه های صنعت، معدن و تجارت مطابق با قانون هفتم توسعه دنبال می کنیم.

موسویان به شرح پیشرفت های ایجاد شده در استان پرداخت و گفت: ما باید نسبت به استراتژی و تبیین اعدام مختلف نسبت به این سه حوزه کار کنیم و بتوانیم آن را برای جامعه ارائه بدهیم.

مدیر کل صمت استان تصریح کرد: در فعالیت دولت سیزدهم نزدیک به 57 واحد راکد بخش تولید احیا شد و 36 واحد نیز با 460 میلیارد ارزش را به چرخه تولید برگرداندیم.

وی افزود: از محل تبصره 198 و نهضت احیا حدود 335 میلیارد را به عرصه تولید برگرداندیم و صادرات غیر نفتی یکی از شاخص های مهم تولید است که قریب به 47 میلیون دلار از محل گمرک استان مبادله انجام دادیم که 48 هزار تن ارزش این کالاها بوده است.

موسویان اضافه کرد: در بحث واحدهای صنفی 19هزار و 446 واحد پروانه صنفی ایجاد کردیم، برای چهارسال آینده نقشه راهی را ترسیم کرده ایم که قائم به افراد و اشخاص نیست.

وی ادامه داد: در آستانه دهه تولید بسته ای را رونمایی خواهیم که بسته حمایتی از زیرشاخه های صنعت، معدن و تجارت است که این برخاسته از نگاه رئیس جمهور شهید است.

موسویان بیان کرد: ما امروز در مقوله سرمایه گذاری 3 هزار و 334 مشاغل خانگی ایجاد کردیم و تکیه بر موضوعاتی که شاید سابقه تاریخی وجود داشته باشد که در کارگروه منابع طبیعی اتفاقی که برای اولین بار در بخش صمت انجام گرفت و ظرفیت های مختلف در بوکیست، فسفان بزرگترین معدن فسفات را در کشور داریم و در سرفاریاب بحث بوکسیت داریم.

موسویان اطهار کرد: سال گذشته قریب به 200 مصوبه در شورای تسهیل داشتیم که به بحث موانع تولید پرداخته شد و به واحدهای تولیدی نیز مراجعه کردیم.

وی گفت: امروز در مسائل بروزرسانی اتحادیه های صنفی حدود 34 هزار واحد صنفی را در استان داریم و مطالبات مربوط به انتخابات امور صنفی به‌روز است.

مدیرکل صنعت، معدن تجارت استان گفت: بروزرسانی سند اشتغال استان را داشته ایم و در بهمئی می توانیم 6 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی گفت: ما امروز در سطح استان برای کل حوزه های استان ظرفیت های مختلف را احصا کردیم و رسالتی که نسبت به سرمایه گذاری و آیندگان داریم با ترسیم یک برنامه 4 ساله پیگیری کردیم.

موسویان اظهار کرد: یکی از 4 استان برتر در حوزه زنجیره نفت و پلیمر و پتروشیمی هستیم و پروانه بهره برداری پتروشیمی گچساران را صادر کنیم  یک جهش در عرصه صنعتی خواهیم داشت.

وی گفت: در نمایشگاه اکسپو تهران به عنوان یکی از 4 استان برتر در سطح کشور معرفی شدیم که دستاورد خوبی برای استان بود.

موسویان بیان کرد: برای پرهیز از خام فروشی سیاست آهک هیدراته چرام را داریم که در بهمن فاز اول آن افتتاح می گردد.



تاریخ انتشار : 24 خرداد 1403, 13:12



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد: در سال گذشته توانستیم ۲۷ واحد تولیدی فعال کنیم
  • یک انتصاب امیدوار کننده در استان کهگیلویه و بویراحمد/مدیرکل صنعت،معدن و تجارت منصوب شد
  • اختصاص سه هزارو ۵۵۰ میلیارد به واحد های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری هفدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان
  • وجود 35طرح تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی گچساران/ بازگشت 50 واحد تولیدی راکد در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟