مشروح اخبار


» مانور «ساعت صفر» در کهگیلویه اجرا شد



به منظور آمادگی در مدیریت بحران، مانور ساعت صفر با حضور نهاد‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان در کهگیلویه اجرا شد.


به منظور آمادگی در مدیریت بحران، مانور ساعت صفر با حضور نهاد‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان در کهگیلویه اجرا شد.



به گزارش راک نیوز؛ بر اساس نظریه کارشناسان ستاد بحران کهگیلویه مانور ساعت صفر سبب شناسایی نقاط ضعف و قوت، بالا بردن سطح آمادگی و فعال‌تر شدن کشیک‌های امدادی می‌شود.



مانور ساعت صفر از روش‌های مرسوم برای حفظ آمادگی نیروهای امدادی است که مقصود از اجرای این مانور افزایش سطح آمادگی مدیران و نیروهای امدادی و عملیاتی برای مواجه با بحران‌ها است.


ستاد مدیریت بحران کهگیلویه روز پنجشنبه با به صدا درآوردن تلفن های ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی یک تمرین امداد و نجات آتش سوزی را بدون اطلاع قبلی اجرا کرد.در این تمرین آمادگی، دستگاه‌های اجرایی در کم‌ترین زمان ممکن در محل وقوع حادثه‌ فرضی حاضر شدند. 



به گزارش راک نیوز ،سید حمزه محقق زاده در حاشیه اجرای این مانور در گفت‌وگو با خبرنگاران در کهگیلویه، یکی از مهم ترین موضوعاتی که در فصل گرما در دستور کار ستاد بحران این شهرستان است را آتش سوزی ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه در دو ماه گذشته موارد زیادی از اتفاقات آتش سوزی در مراتع و زمین های کشاورزی در شهرستان رخ داد که بیشتر در حومه شرقی دهدشت اتفاق افتادند.



وی به اجرای مانور ساعت صفر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز به منظور وحدت و ایجاد هماهنگی میان همه اعضای ستاد بحران کهگیلویه این مانور با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اجرا شد.



محقق زاده با ارزیابی مثبت از عملکرد دستگاه‌ها و ادارات در این مانور و حضور به موقع پس از اعلام، اظهار کرد: تمام اعضای ستاد بحران و کسانی که باید در کاهش آسیب‌ها و مهار آتش‌سوزی ها نقش آفرینی کنند در کم‌ترین زمان ممکن حضور پیدا کردند.


فرماندار کهگیلویه از آمادگی ستاد بحران این شهرستان در صحنه های واقعی خبر داد و گفت: برای اتفاقاتی که رخ می‌دهد همه تلاش خود را بکار گرفته و در کمک رسانی به مساعدت و استمداد به مردم در موضوعات مختلف الخصوص آتش سوزی ها به ایفای وظیفه خواهیم پرداخت.



علی‌رضا نیک روز در ادامه با اشاره به فصل آتش سوزی ها و برنامه ریزی در جهت اطفاء حریق آتش سوزی جنگل و مراتع، گفت: هدف از اجرای مانور «ساعت صفر» سنجش و ارزیابی عملکرد ستاد مدیریت بحران کهگیلویه در جهت مقابله مخاطرات طبیعی است.



مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به منظور شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت هست که با همکاری های لازم نقاط ضعف شهرستان را احصا شود.



تاریخ انتشار : 24 خرداد 1403, 14:16



» اخبار مرتبط:

  • مانور مدیریت بحران و اتش سوزی در مراتع دهدشت/فرماندار کهگیلویه:اجرای مستمر مانور در راستای سنجش آمادگی نیروی‌ های عملیاتی و امدادی ضرورت دارد/تصاویر
  • اولین مانور امداد و نجات جاده ای در محور یاسوج به شیراز برگزار شد
  • اجرای مانور ساعت صفر در گچساران+جزییات و تصاویر
  • برگزاری مانور اطفا حریق درکهگیلویه/تصاویر
  • مانور اسکان اضطراری در کهگیلویه برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟