مشروح اخبار


» آب درمانی به سبک برخی نامزدهای انتخابات کهگیلویه بزرگ



امروز یکی از مشکلات جدی کشور بحث آب می باشد.البته مشکل کم آبی و به اصطلاح تنش ابی موضوعی ملی است و همه ارکان حاکمیت به نوعی درگیر این موضوع هستند.حتی این موضوع به بطن جامعه نیز کشیده شده و در سال های اخیر شاهد برخی اعتراضات و تنش های اجتماعی در مناطقی از کشور در این رابطه بوده ایم.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


اب درمانی به سیک برخی نامزدهای انتخابات کهگیلویه بزرگ

امروز یکی از مشکلات جدی کشور بحث آب می باشد.البته مشکل کم آبی و به اصطلاح تنش ابی موضوعی ملی است و همه ارکان حاکمیت به نوعی درگیر این موضوع هستند.حتی این موضوع به بطن جامعه نیز کشیده شده و در سال های اخیر شاهد برخی اعتراضات و تنش های اجتماعی در مناطقی از کشور در این رابطه بوده ایم.علاوه بر این حتی در برخی ارکان حاکمیت از جمله مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث آب و تخصیص و توزیع آن مباحث چالشی و بعضا درگیریهای لفظی زیادی بین نمایندگان مردم پیش آمده است.در حوزه زاگرس با توجه به شرایط اقلیمی و کمبود بارش در سنوات اخیر کمبود آب به عنوان یک چالش اصلی مطرح هست.حتی شاهد بودیم در دولت اول آقای روحانی تنها وزیری که موفق به کسب رای اعتماد از مجلس تقریبا همسو نشد وزیر نیرو بوده که علت اصلی آن بحث آب و اختلاف نظر با نمایندگان در خصوص توزیع و تخصیص آب در کشور به خصوص حوزه زاگرس بود.
 نظام توزیع و تخصیص و مدیریت منابع آبی کشور ،حوزه های ابریز و حقابه ها و به طور کلی حکمرانی آب کشور دارای چالش های خاص خود است که موضوع این نوشتار نیست.
 موضوع این نوشتار به بررسی رفتار برخی از نامزدهای نمایندگی مجلس در کهگیلویه باز می‌گردد که چالش ها و تنش ابی موجود در برخی مناطق کهگیلویه بزرگ را ناشی از ضعف نماینده فعلی دانسته و در هر کوی و برزنی این موضوع را فریاد میزند
 چند نکته را در این خصوص باید خدمت این عزیزان عرض کنیم.نکته اول اینکه ارائه خدماتی از قبیل تامین آب و برق و گاز و تلفن و... از حقوق اساسی مردم بوده از وظایف قوه مجریه است و در این خصوص آنچه تاکنون در کهگیلویه بزرگ در این زمینه ها صورت گرفته حق مسلم مردم بوده که بعد از سالها به انها داده شده است.در امتیازی به این مردم داده نشده که به خاطر آن سر مردم منت گذاشته شود.
دوم اینکه برخی از دوستان وظیفه نمایندگی مجلس را در سطح شغل میرابی در روستاها تنزل داده اند.به گونه ای که اگر بعد از سالها اگر یک خط لوله آب یا گاز به روستایی کشیده شده است آن را از الطاف خفیه خود میدانند. 
نکته سوم اینکه بحث ایجاد ردیف و اخذ مصوبه در کمسیون برنامه و بودجه یا کمسیون تلفیق مجلس این گونه که دوستان در روستاهای کهگلیویه بزرگ و با مردم صاف و ساده دل طلبکارانه صحبت کرده و خود را قهرمان رفع محرومیت منطقه قلمداد می کنند نیست.قبول داریم با نظام بودجه ریزی مطلوب در کشور فاصله داریم اما در خصوص اخذ ردیف و مصوب نمودن برخی طرح های بزرگ یک سری اصول و حداقل بررسی های کارشناسی باید وجود داشته باشد. صرفا با داد و فریاد بدون پشتوانه کارشناسی نمیتوان ردیف اعتباری گرفت .
نکته چهارم اینکه جناب آقای موحد در تمام دوران نمایندگی خود با اینکه در رفع محرومیت و ایجاد زیرساخت های اولیه منطقه کهگیلویه بزرگ نقش موثر و غیر قابل انکاری داشته است اما در همه محافل و مجالس تمام این خدمات را لطف خداوند و به برکت نظام جمهوری اسلامی دانسته و هیچگاه خدمات دولت را بنام خود سند نزده و منتی بر مردم نداشته است.هیچ گاه طلبکارانه با مردم صحبت نکرده و همواره خود را سرباز کوچک نظام و خادم مردم دانسته است.



تاریخ انتشار : 26 بهمن 1402, 16:43



» اخبار مرتبط:

  • *"بیکاری" در کهگیلویه، اسم رمز حمله به موحد و موج سواری رقبای انتخاباتی
  • کهگیلویه و الزامات توسعه/ به قلم دکتر روح الله قابضی
  • انتخابات کهگیلویه،سن تقویمی یا سن تجربی
  • ابعاد شخصیتی سید محمد موحد
  • موحد مصداق شرف الامکان بالمکین
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟