مشروح اخبار


» امروز که همه مديريت‌ها دست اصولگرايان است چه پاسخي مي‌توان به انتقادات داد؟



اگر 8 سال پيش حرف از اختلاف در سياست‌ و جهت‌گيري‌ها مي‌زدند، مي‌گفتند که مشکل از آنجاست که بخشي از مديريت در دست اصولگراها و بخشي ديگر دردست اصلاح‌طلبان است اما اکنون که همه مديريت‌ها در دست اصولگرايان است ، چه

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر 8 سال پيش حرف از اختلاف در سياست‌ و جهت‌گيري‌ها مي‌زدند، مي‌گفتند که مشکل از آنجاست که بخشي از مديريت در دست اصولگراها و بخشي ديگر دردست اصلاح‌طلبان است اما اکنون که همه مديريت‌ها در دست اصولگرايان است ، چه پاسخي مي‌توان به اين سوال داد؟ به گزارش مهر، محسن رضايي در کنگره بين‌المللي صنعت احداث افزود: ما رشد خوبي در بخش سياسي و امنيتي داشته و توانسته‌ايم در 2000 کيلومتري مرزها، دشمن و ناتو را زمين‌گير کنيم تا جايي که ممکن است در آينده تغيير لحن و سياست آمريکا را در قبال ايران را شاهد باشيم اما متاسفانه در بخش اقتصاد‌، جامعه و خانواده عقب‌ماندگي تامل برانگيزي داريم.

وي با بيان اينکه شوروي سابق هم با پيشرفت فني و علمي توانست در کره ماه فرود آيد، اما از درون به زندگي و جامعه خود توجه نکرد اظهار داشت: اگر ما هم همين رويه خود يعني عدم تناسب در پيشرفت و توسعه را ادامه دهيم در داخل با مشکل جدي مواجه خواهيم شد. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به چشم انداز ايران 1404 اشاره کرد و گفت: سند چشم‌انداز ايران اسلامي براي متناسب‌سازي توسعه و پيشرفت در کشور ما تدوين شد، اما هنوز برنامه عملياتي قوي در اجراي آن صورت نگرفته است.

رضايي نظام گفت وگو را گمشده امروز جامعه ايران دانست و اظهار داشت: گفت‌وگو در تمامي سطوح از درون خانواده گرفته تا سطوح مديريتي و تصميم‌سازي و تصميم گيري و سران کشور را بايد جدي گرفت. البته زندگي فقط شامل گفت وگو نمي‌شود، اما فهم، اراده و خرد جمعي حاصل گفت وگو است. هرچند زندگي به گفت‌وگو محدود نمي‌شود. براي فرهنگ‌سازي و گفت‌وگو بايد تحمل‌پذيري در همه آحاد کشور و دولتمردان تقويت شده و همه بايد نسبت به يکديگر گوش شنوا داشته باشند. رضايي افزود: اگر 8 سال پيش حرف از اختلاف در سياست‌ها و جهت‌گيري‌ها مي‌زدند، مي‌گفتند که مشکل از آنجاست که بخشي از مديريت در دست اصولگراها و بخشي ديگر دردست اصلاح‌طلبان است اما اکنون که همه مديريت‌ها در دست اصولگرايان است‌، چه پاسخي مي‌توان به اين سوال داد؟ چرا اختلاف در کشور است؟ علت اين اختلاف‌ها اين است که دولتمردان و فعالان سياسي و جناح‌ها زندگي کردن با يکديگر و با مردم را ياد نگرفته‌اند. ما بشدت نيازمند زندگي کردن با يکديگر هستيم. وي گفت: اقتصاد و نظام اداري ايران با توجه به سياست و امنيت شکل گرفته است در حالي که بايد از دريچه زندگي و اقتصاد به آن نگاه کرد و نظام اداري بر همين اساس بازآرايي شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود : تا پيش از رضا شاه مديريت کشور فدرالي بوده و رضا شاه سيستم دولتي امروزي را براي ايران به ارمغان آورد. سيستم بروکراسي و نظام اداري از زاويه امنيت و سياست طراحي شده و اين سيستم کشور را از پويايي و تحرک انداخته در حاليکه بايد ظرفيت سازي شود و نخبگان را وارد عرصه مديريتي کشور کرد. دکتر رضايي افزود: هزاران نخبه و افراد توانمند در کشور وجود دارند که از توانايي‌هاي آنها استفاده نمي‌شود و متاسفانه شماري از جوانان کشور بيکار هستند.



تاریخ انتشار : 20 آذر 1391, 07:34



» اخبار مرتبط:

  • محسن‌رضايي: فعلا در انتخابات رقيبي ندارم
  • پرونده هاشمي کامل شد!
  • بهترين يادگاري دولت احمدي‌نژاد
  • صداوسيما با سانسور آغاز کرد
  • انقلاب‌نكرده‌ها از انقلابيون انتقام مي‌گيرند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟